Bible Society of South Africa

Dagboek 2021 – 27 Maart

Die einde?

Bybelteks(te)

MARKUS 15

Jesus word begrawe

42Dit was Vrydag, dit is die dag voor die sabbatdag, en dit was al die middag laat. 43Josef van Arimatea, 'n vooraanstaande lid van die Joodse Raad en iemand wat self ook uitgesien het na die koms van die koninkryk van God, kom toe daar aan. Hy het dit gewaag om na Pilatus toe te gaan en die liggaam van Jesus te vra.

44Pilatus was verbaas om te hoor dat Hy al dood is. Hy het die offisier laat roep en hom gevra of Jesus lankal gesterwe het. 45Toe hy van die offisier verneem dat dit wel so is, het hy die lyk vir Josef gegee.

46Josef het 'n stuk linne gekoop, Jesus van die kruis gaan afhaal, Hom in die linne toegedraai en neergelê in 'n graf wat in die rots uitgekap was. Hy het 'n klip voor die ingang van die graf gerol. 47Maria Magdalena en Maria die moeder van Joses het gestaan en kyk waar Hy neergelê word.

MARKUS 15:42-47AFR83Maak oop in die Bybelleser

JOHANNES 19

31Dit was Vrydag, en die Jode wou nie hê dat die liggame op die sabbatdag aan die kruis moes bly nie, want daardie sabbatdag was 'n groot dag. Daarom het hulle vir Pilatus gevra dat die mense wat gekruisig is, se bene gebreek en die liggame weggevat moes word. 32Toe het die soldate gekom en die bene van die eerste een gebreek en ook dié van die tweede een wat saam met Jesus gekruisig is. 33Toe hulle egter by Jesus kom en sien dat Hy al klaar dood is, het hulle nie sy bene gebreek nie. 34Maar een van die soldate het met 'n spies in sy sy gesteek, en daar het dadelik bloed en water uitgekom.

35Hy wat dit gesien het, lê daarvan getuienis af, en sy getuienis is waar. Hy weet dat hy die waarheid praat, sodat julle ook kan glo. 36Dit het gebeur sodat die Skrif vervul kan word: “Geen been van Hom sal gebreek word nie.” 37En verder sê die Skrif op 'n ander plek: “Hulle sal Hom sien vir wie hulle deurboor het.”

Jesus word begrawe

38Hierna het Josef van Arimatea, wat 'n dissipel van Jesus was maar in die geheim, omdat hy vir die Jode bang was, vir Pilatus gevra of hy die liggaam van Jesus mag neem. Pilatus het sy toestemming gegee. Josef het toe gegaan en sy liggaam weggeneem. 39Nikodemus, wat 'n keer in die nag na Jesus toe gekom het, het ook gekom en 'n mengsel van omtrent vyftig liter mirre en aalwyn gebring. 40Hulle het die liggaam van Jesus geneem en dit met die geurolie behandel en in doeke toegedraai, soos dit die gebruik van die Jode was om iemand vir die begrafnis uit te lê.

41By die plek waar Jesus gekruisig is, was daar 'n tuin en in die tuin 'n nuwe graf waarin daar nog niemand begrawe was nie. 42Daar het hulle Jesus begrawe, omdat die sabbatdag vir die Jode al amper aangebreek het en die graf daar naby was.

JOHANNES 19:31-42AFR83Maak oop in die Bybelleser

Pilatus was verbaas dat Jesus al dood was, en die Jode was dankbaar dat sy liggaam van die kruis afgehaal kon word voor die Joodse sabbat om sesuur die aand sou begin (vgl Joh 19: 31). Behalwe dit, was dit ook nie nodig dat sy bene gebreek moes word om die dood te verhaas nie, want Hy was reeds dood. Een van die soldate steek ’n spies in Jesus se sy om te sien of Hy dood is (vgl Joh 19: 34). Uiteindelik doen die paar vertrouelinge wat gewoonlik gedoen word. Josef van Arimatea en Nikodemus neem die inisiatief om Hom te begrawe, en hulle doen die nodige wanneer iemand gesterf het met geurige speserye en draai Jesus se liggaam toe in linnedoeke soos die gebruik was (vgl Joh 19: 38-42).

Dit is merkwaardig dat Markus swyg oor Saterdag, die dag wat tradisioneel die Joodse sabbat was. Die Apostoliese Geloofsbelydenis dê dat Jesus se begrafnis gevolg word deur sy neerdaling na die hel, terwyl die Niceense belydenis dit uitlaat. In die gesprek daaroor is gewoonlik verwys na 1 Petrus 3: 18-19 en 4: 6 wat verder hier met rus gelaat word. Die naaste wat die Evangelies daaraan kom, is Matteus wat getuig dat met Jesus se sterwe die voorhangsel geskeur het, die aarde geskud is en rotse gebreek is. Die grafte is geopen en baie liggame van ontslape heiliges is opgewek. Hulle het uit die grafte gekom, die Heilige Stad ingegaan en aan baie verskyn.

Maar Markus doen dit op sy eie manier omdat hy reeds aan die begin van die Evangelie gesê het die tyd is vervul en die koninkryk van God is op hande en dat bekering nodig is (Mark 1: 15). Vir Markus is die koninkryk van God reeds hier, want Jesus is reeds hier. Uiteindelik is die oënskynlike stilte nie tekenend van God wat onaktief is nie, maar eerder van God wat handel, selfs al lyk dit na stilte. Die stilte is geen einde of mislukking nie, maar die handewerk van God wat sy loop neem, ongeag.

Dr Barry van Wyk, Emeritus/Waterberg/Zoutpansberg

Bible Society of South Africav.4.26.9
VOLG ONS