Bible Society of South Africa

Dagboek 2021 – 5 Augustus

Wat sal jy doen?

Bybelteks(te)

MARKUS 12

Die gelykenis van die boere en die wingerd

1Jesus het voortgegaan om in gelykenisse met hulle te praat en gesê: “'n Man het 'n wingerd aangeplant en 'n klipmuur daar rondom gebou. Hy het daarin ook 'n parskuip uitgekap en 'n wagtoring opgerig. Toe het hy dit aan boere verhuur en daarvandaan weggegaan. 2Op die vasgestelde tyd het hy 'n slaaf na die boere toe gestuur om by hulle sy deel van die wingerd se opbrengs te kry. 3Hulle het hom egter gegryp en geslaan en met leë hande weggejaag. 4Daarna het hy 'n ander slaaf na hulle toe gestuur. Hulle het hom oor die kop geslaan en hom uitgeskel. 5Hy het nog 'n ander een gestuur en vir hom het hulle doodgemaak. Later het hy nog baie ander gestuur; hulle het party geslaan en ander doodgemaak. 6Hy het nog net een oorgehad, sy geliefde seun. Heel laaste het hy hom na hulle toe gestuur met die gedagte: hulle sal tog my seun ontsien. 7Maar daardie boere het vir mekaar gesê: ‘Dit is die erfgenaam dié. Kom ons maak hom dood; dan sal die erfenis ons s'n wees.’ 8Hulle het hom toe gegryp en doodgemaak en hom uit die wingerd uitgegooi.

9“Wat dink julle sal die eienaar van die wingerd nou doen? Hy sal kom en die boere om die lewe bring en die wingerd vir ander mense gee. 10Julle het tog al in die Skrif gelees:

“Die klip wat deur die bouers afgekeur is,

juis hy het die belangrikste klip in die gebou geword.

11Dit is deur die Here gedoen

en is 'n wonder in ons oë.

12Hulle het toe na 'n plan gesoek om Hom te laat vang, want hulle het besef dat Hy met hierdie gelykenis op hulle gesinspeel het. Maar hulle was bang vir die mense en het Hom laat staan en weggegaan.

MARKUS 12:1-12AFR83Maak oop in die Bybelleser

Dit is gewoonlik baie makliker om na ’n storie te luister as jy nie self blootgestel word nie. Dit is makliker om in so ’n geval tot gevolgtrekkings te kom en te oordeel. Jesus gebruik dikwels die tegniek om deur die gelykenisse wat Hy vertel, sy luisteraars so ver te kry om tot beslissings te kom wat eintlik op hulself van toepassing is. Dit kan nogal ’n ontnugtering wees. So is dit ook die geval met hierdie gelykenis.

In die vorige gedeelte is Jesus in ’n twisgesprek betrokke met die priesterhoofde, skrifgeleerdes en familiehoofde oor sy gesag. Hy het hulle uitoorlê in die konfrontasie en nou is hulle waarskynlik nukkerig en vies. Hulle was immers, wanneer Jesus in gelykenisse met hulle begin praat, ’n bietjie gemakliker. Dan gaan dit immers oor iemand anders, sou hulle kon dink.

In die gelykenis speel hebsug ’n oorheersende rol. Die eienaar het ’n goed voorbereide ekonomiese eenheid aan die huurders verhuur. Destyds het baie buitelanders eiendom besit en dit aan die plaaslike bevolking verhuur. Wanneer die eienaar sy huurgeld wil invorder, maak die huurders uit hebsug planne om deur grypsug die eiendom vir hulself op te eis. Kriminele optrede is nou aan die orde van die dag. Hulle slaan en verjaag die slawe of maak hulle dood as hulle die huurgeld kom opeis. Uiteindelik, wanneer die eienaar uit radeloosheid sy seun stuur, maak hulle hom ook dood, met die hoop dat hulle dan die eiendom sal erf.

Wanneer Jesus vir sy opponente vra wat hulle dink die eienaar nou sal doen, antwoord Hy sommer self die vraag en plaas hulle daardeur in die fokus. Hulle is die hebsugtiges wat, deur hul sogenaamde vroomheid, nie net die profete doodgemaak het nie, maar ook vir Jesus wil doodmaak. Dié wat Jesus eintlik moes ondersteun en koester, omdat hulle die ampsdraers in die kerk is, is hulle wat Hom wil doodmaak. Dit laat ’n mens ernstig nadink – die ampsdraers en elke lidmaat moet die warmte van God se liefde uitstraal.

Ds Dries Beukes, Emeritus/Swartkop

Bible Society of South Africav.4.26.9
VOLG ONS