Bible Society of South Africa

Dagboek 2021 – 28 April

Goeie werke

Bybelteks(te)

JAKOBUS 2

Glo en doen

14Wat help dit, my broers, as iemand beweer dat hy glo, maar sy dade bevestig dit nie? Kan so 'n geloof 'n mens red? 15Sê nou daar is 'n broer of 'n suster wat nie klere het nie en dag vir dag honger ly, 16en sê nou een van julle sou vir hulle sê: “Mag dit met julle goed gaan; gaan trek julle warm aan en eet genoeg,” maar julle gee nie vir hulle wat hulle nodig het om van te lewe nie, wat help dit dan? 17So gaan dit ook met die geloof: as dit nie tot dade oorgaan nie, is dit sonder meer dood.

18Maar iemand kan miskien sê: “Die een het die geloof en die ander het die dade.” Goed, wys dan vir my jou geloof wat sonder dade is, en ek sal jou my geloof wys uit my dade. 19Glo jy dat daar net een God is? Dit is reg. Die bose geeste glo dit ook – en hulle sidder van angs. 20Jou dwaas, wil jy 'n bewys hê dat geloof sonder dade nutteloos is? 21Ons voorvader Abraham het sy seun Isak op die altaar gelê. Is dit nie op grond van wat hy gedoen het dat God hom vrygespreek het nie? 22Jy sien dus dat sy geloof met dade gepaardgegaan het en dat dit eers deur dade volkome geword het. 23So is die Skrif vervul wat sê: “Abraham het in God geglo, en God het hom vrygespreek,” en hy is 'n vriend van God genoem. 24Julle sien dus dat 'n mens vrygespreek word op grond van sy dade en nie net op grond van sy geloof nie.

JAKOBUS 2:14-24AFR83Maak oop in die Bybelleser

Hierdie gedeelte in die Bybel was die oorsaak van baie kerklike onenigheid. Die klem op goeie werke was een van die redes waarom die Hervorming van die destydse Rooms-Katolieke Kerk weggebreek het. Die Hervorming het geleer: Deur die geloof alleen word ’n mens gered. Dit is so sterk beklemtoon dat Luther die boek Jakobus ’n boek van strooi genoem het. ’n Boek van strooi omdat Jakobus soveel klem op goeie werke lê. Dit het volgens Luther in teenspraak gestaan met die boodskap van die brief aan die Romeine.

Dalk het Luther se siening ons oor die jare subtiel so beïnvloed dat ons onbewustelik onseker word wanneer die uitdrukking goeie werke ter sprake kom. Tot so ’n mate dat ons geneig is om alles wat na medemenslikheid se kant toe neig, met die een of ander -isme te etiketteer: liberalisme, humanisme, of in ’n bepaalde stadium in die geskiedenis kommunisme, en dit dan so opsy te skuif. Sou dit dalk die rede wees waarom gemeentes soms geneig is om moeilik betrokke te wil raak by sosiale projekte?

Jakobus oordeel egter anders hieroor. Hy vra: Sê jy dat jy in God glo? Indien jy ja sê, moet jy mooi luister. Die duiwels glo ook! As jy net kan sê dat jy glo, is jy nog niks beter as die duiwel nie. Die toets vir jou geloof kom as iemand na jou toe kom en nie klere het om aan te trek nie, of nie kos het om te eet nie. Die duiwelsgeloof sal dan sê: Jammer om te hoor, gaan word warm en word versadig. Die Christelike geloof sal brood en klere gee. Die Christelike geloof sal altyd iets van God se omgeehart weerspieël, want so weet gelowiges mos: God gee aan vreemdelinge brood en klere (Deut 10:18).

Besluite wat op vergaderings geneem word en “kennisname” van die behoeftes van mense is duiwelsgeloof as daar niks gedoen word nie. Vandag miskien meer as ooit in die geskiedenis is dit noodsaaklik om te leef wat ons glo.

Dr Christo van der Merwe, Emeritus

Bible Society of South Africav.4.26.9
VOLG ONS